راهنماي ورود به كلاس آنلاين

آشنایی با محیط کلاس های آنلاین مرکز ری الس REELS

آموزش نصب برنامه و ورود به کلاس آنلاین با کامپیوتر

مشکلات ورود به کلاس آنلاین با کامپیوتر

 

آموزش نصب برنامه و ورود به کلاس آنلاین با موبایل

مشکلات ورود به کلاس آنلاین با موبایل

 

گام اول: بررسي پيش نيازهاي سخت افزاري


براي شركت در كلاس هاي آنلاين مركز آموزش زبان انگليسي ري الس، مهيا نمودن موارد زير بر روي رايانه مورد استفاده ضروري مي باشد:
  1.  یک دستگاه کامپیوتر (يا لب تاب) با سیستم عامل ترجیحا ویندوز (امكان ورود به كلاس با گوشي هاي هوشمند با سيستم عامل اندرويد و ios نيز وجود دارد)
  2.  خط اتصال به اینترنت باسرعت حداقل 256 کیلوبایت (البته در شرایط مناسب می توان از اینترنت همراه و استفاده از شبکه ارتباطی GPRS نیز استفاده کرد که بسته به شرایط خدمات اپراتور ارائه دهنده، مکان و شرایط دسترسی شما متفاوت می باشد.)
  3.  هدست و یا اسپیکر (ترجیحاً هدست)
  4.  میکروفون (ترجیحاً هدست) جهت مکالمات صوتی در كلاس
  5. وب كم با رزولوشن 640x480 و 20 الي 24 فريم در ثانيه (تست وب كم)

گام دوم: بررسي پيش نيازهاي نرم افزاري

پيش نيازهاي نرم افزاري متناسب با سيستمي كه از آن براي شركت در كلاس استفاده مي كنيد به دو روش زير دسته بندي مي شود:

روش اول: ورود با رايانه شخصي يا لب تاب

برای حضور بدون مشکل در کلاس آنلاین با استفاده از رايانه شخصی يا لب تاب می بایست نرم افزار زیر را داشته باشید:

  1. نرم افزار Adobe connect 

    دانلود برنامه مورد نیاز (لینک دانلود)

 

روش دوم: ورود با گوشي هاي هوشمند يا تبلت

شما با استفاده از موبایل و تبلت نیز می توانید در کلاسهای آنلاین حضور داشته باشید. برای این منظور، تنها نیاز است اپلیکیشن ادوب کانکت (Adobe Connect)  را با در نظر گرفتن سیستم عامل تلفن همراه خود یا از کافه بازار و Google Play دانلود نمایید.

  1. نرم افزار ادوب كانكت براي اندرويد (لينك دانلود)
  2. نرم افزار ادوب كانكت براي ios (دانلود از اپ استور)

گام سوم: ورود به كلاس و اجراي تست چهار مرحله اي

پس از اینکه پیش نیازهای «سخت افزاری» و «نرم افزاری» را بصورت کامل مطالعه و نرم افزارهای مورد نیاز را نصب کردید، نوبت به ورود به كلاس مي رسد. به اين منظور به لينك ورودي كلاس، نام كاربري و كلمه عبور نياز داريد ( كه مركز ري الس به زبان آموزان خود ارائه مي دهد).
پس از ورود به كلاس مي توانيد با اجراي تست چهار مرحله اي از نصب بودن تمام نرم افزارها و حتی سرعت و کیفیت برقراری اتصال اینترنت خود اطمینان پیدا کنید. به اين منظور از منوي بالا گزينه Help را انتخاب كرده و Troubleshooting را انتخاب كنيد.
توصیه می‌شود حتما قبل از شروع کلاس، وضعیت ارتباط خود را با سرور کلاس آنلاین بررسی نمایید.

پس از اجراي تست چهار مرحله اي اگر با خطاهاي زير مواجه شديد به دستورالعملي كه در پي مي آيد عمل نمائيد:

1- در رديف اول، خطا دريافت كرديد؟

افزونه فلش پلیر شما بروز (آپدیت) نیست!
حتما از آخرين نسخه فلش پلير استفاده كنيد

2- در رديف دوم، خطا دريافت كرديد؟

سیستم شما متصل به شبکه داخلی (LAN) است و برای رفع این مشکل لازم است با مسئول شبکه شرکت یا محل کار خود تماس بگیرید و از ایشان بخواهید پورت‌های 1935 و 801 را روی سیستم شما باز کنند.
 

3- در رديف سوم، خطا دريافت كرديد؟

مشکل از سرعت اتصال به شبکه اینترنت می باشد. لطفا از اتصال مناسب اطمینان حاصل نموده و سپس با سرویس دهنده اینترنت خود تماس حاصل نمایید.
برای تست سرعت دریافت و ارسال اینترنت میتوانید از لینک زیر استفاده کنید.
www.speedtest.net
نکته بسیار مهم، متوسط نرخ دریافت استاندارد برای حضور بدون مشکل در جلسات آنلاین (وبینار): حداقل 50 کیلوبایت
این بدان معناست که حاصل ضرب نرخ دانلود (Download Speed) شما در عدد 128، میبایست حداقل 50 باشد. بدیهی است هر چه این عدد بالاتر رود کیفیت دریافت شما نیز بالاتر خواهد رفت. در مثال فوق حاصلضرب عدد ~ 296 است یعنی این کاربر مشکلی در حضور و دریافت بدون قطعی و وصلی كلاس آنلاين ندارد.

4- در رديف چهارم، خطا دريافت كرديد؟

افزونه (ادوب اين) را نصب نمائيد. اين گزينه اجباري نيست و در صورت مشاهده خطا مي توانيد آن را ناديده گرفته و وارد كلاس شويد.
.

 

سوالات و پشتيباني فني

در صورت بروز هر مشكل ديگر براي ورود به كلاس هاي آنلاين مي توانيد با پشتيباني فني مركز ري الس تماس حاصل فرمائيد.
شماره تماس پشتيباني كلاس هاي آنلاين: 09362024714
پيش از تماس با مركز، حتما نرم افزار Any Desk را نصب كنيد ( لينك دانلود)